Proje için uygulanan anketler de görülmüştür ki, akran zorbalığına uğrayan çocuklara öğretmenlerin yaklaşımları konusunda doğru yöntemler kullanılmadığı için öğrenciler zorbalığa maruz kaldıklarında bunu söylemekten çekiniyorlar.
Proje için uygulanan anketler de görülmüştür ki, akran zorbalığına uğrayan çocuklara öğretmenlerin yaklaşımları konusunda doğru yöntemler kullanılmadığı için öğrenciler zorbalığa maruz kaldıklarında bunu söylemekten çekiniyorlar. Yaşadığı sıkıntıları kimseye anlatamayan öğrenci için sorun daha da büyüyor ve içinden çıkılamaz bir hal alıyor.Okul başarısını da olumsuz etkileyen bu durum çocuğun okuldan uzaklaşmasına neden oluyor. Ayrıca akran zorbalığına maruz kalan öğrenciye doğru yaklaşımda bulunamayan öğretmen mesleki olarak ta kendini yetersiz görmeye başlamaktadır. Öğrencilerin akademik anlamdaki başarılarının düşüşü yanında okuldan erken terk oranlarının da arttığı gözlemlenmektedir.
Bu sebeple Kırklareli ili Lüleburgaz ilçesinde proje için seçilen okullarda 115 öğretmene uygulanan anketlerde görülmüştür ki,akran zorbalığı sorunu ortaya çıktığında olaya doğru yaklaşımlarda bulunarak olayı çözümlemeyi başarabilen öğretmen sayısı 23(%20)'dir. Bu proje ile hedefimiz sayıyı artırmak.